Meer uit je online aanwezigheid halen?

 

Meer bezoekers op je websites, een hogere conversie, volop interactie op je social media-kanalen, goede reviews en een doelgroep die jouw product een warm hart toedraagt. Het ideaalbeeld voor elke ondernemer! Hoe zorg je voor de beste online vindbaarheid? Met deze tips haal je meer uit je online aanwezigheid en geef je jouw product of dienst een boost.

Een goede website = meer sales

Je website is jouw online visitekaartje. Om het meeste uit je site te halen is het allereerst belangrijk dat deze goed functioneert. Bezoekers willen met een paar klikken kunnen vinden wat ze zoeken. Richt menu’s en pagina’s daarom zo efficiënt mogelijk in en zorg voor een gebruiksvriendelijke interface. Maak de website ook niet te zwaar, dit vertraagt de laadsnelheid en zorgt een hoger bouncepercentage en een lagere ranking op Google. Voor 91 procent van de ondernemers is de website het nummer één kanaal voor online verkoop. Het belangrijkste middel om bezoekers binnen te halen is SEO: blogartikelen en webteksten die zijn geoptimaliseerd voor Google. Consumenten die hun locatie delen met Google, krijgen zoekresultaten niet alleen te zien op basis van de score van een website, maar ook op basis van locatie. Voor lokale ondernemers is online aanwezigheid dus ook erg belangrijk. Wil je hier professionele ondersteuning bij? Doe dan een zoekopdracht naar een marketeer in jouw omgeving: Online marketing Deventer bijvoorbeeld.

Je online aanwezigheid op sociale media

Ook sociale media zijn een belangrijk onderdeel van de online aanwezigheid van jouw bedrijf. 53 procent van de consumenten checkt voor een aankoop eerst kanalen als Facebook en Instagram. 15 procent shopt op social media, zo blijkt uit het Connected Shoppers Report van Salesforce (oktober 2019). Social media-kanalen kunnen organisch (gratis) worden ingezet, of als advertentiekanaal (betaald). Het grote voordeel van social advertising is dat je de campagne direct op verschillende kanalen kunt uitzetten en dat je de doelgroep helemaal tot in de puntjes kunt afstemmen, omdat deze kanalen vrijwel alles weten van hun gebruikers.

(Google) reviews

Google reviews hebben ook invloed op je succes als ondernemer. De bekende gele sterren kunnen allesbepalend zijn voor de consument. De mening van een ervaringsdeskundige heeft over het algemeen meer waarde dan een aanbeveling van de producent zelf. Reviews kunnen niet alleen op Google worden gegeven, ook op Facebook en op de eigen website. Om meer beoordelingen te krijgen kun je klanten na een aankoop om een review vragen, met een automatische mail. Dit kun je vrijblijvend vragen, maar bijvoorbeeld ook met een leuke actie. Dit laatste trekt mensen vaak sneller over de streep.

 

Redactie
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel