Makkelijkste manier om iets te onthouden

Makkelijkste manier om iets te onthouden

Als een onderneming heb je soms een bepaalde boodschap uit te dragen. Zij het voor een nieuw product of voor branding, zij het voor je personeel of voor de buitenwereld. Wanneer je iets uitdraagt, wil je natuurlijk wel dat mensen de boodschap onthouden. Het is een feit dat mensen iets beter onthouden, wanneer ze een beeld bij iets hebben. Daarom is een animatie laten maken voor jouw bedrijf, product of brand helemaal geen gek idee.

 

Zelf maken

Wanneer je zegt animatie, denken veel mensen nog aan tekenfilms van Disney en dergelijken, maar een animatie kan ook door jezelf geregisseerd worden en ingezet worden om je bedrijf of brand te promoten. Een dergelijke animatie laat je maken met behulp van gespecialiseerde bedrijven, zoals TUC (The Unemployed Chefs). Met deskundige mensen kun je zelf een professionele animatie maken om jouw boodschap op een levendige en interessante manier over te brengen aan je doelgroep. Je kunt je animatie veelal in 2D of zelfs 3D laten maken. Sommigen kiezen zelfs voor een live action animatie.

 

Animaties in verschillende stijlen

Net als bij animatiefilms van Disney, maak je jouw animatie ook met beeld, tekst en geluid. Een animatiefilm geeft je vrijheid om jouw boodschap op een zo duidelijk en simpel mogelijke manier te vertellen. Hierdoor wordt ook je visuele identiteit gevormd en vergroot. Binnen een animatie kun je ook kiezen voor verschillende stijlen, zodat de animatiefilm perfect aansluit op jouw organisatie. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor 2D of 3D, maar ook voor grafisch, cartoon of realistisch. Iedere animatie wordt op maat gemaakt en sluit dus aan op je huisstijl, je boodschap en je doelgroep. Huur je daarbij professionals in, dan denken zij ook mee over in welke vorm je jouw boodschap het beste kunt gieten om de kans van slagen te vergroten.

 

Hoe lang duurt het?

Hoe lang het maken van een animatie duurt, is een beetje afhankelijk van wat je wensen en behoeften zijn. Het hangt onder meer af van de mate van complexiteit van de scènes. Een prognose kan eigenlijk pas gegeven worden na de ontwikkeling van het storyboard. Dan is pas duidelijk wat er moet gebeuren en aan de hand daarvan kan er bepaald worden wat een goede doorlooptijd van het project is.

Redactie
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel